PILNE!!!
                                          nauczyciel:        

 Anna Gwarek      

   Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  Zapisy na zajęcia tylko poprzez nabór do nowego spektaklu.

Zajęcia taneczne ŚTM mają za zadanie zapoznać Was z choreograficzną stroną musicalu i rozwinąć w Was swobodę wyrażania się poprzez ciało.
Na naszych spotkaniach nauczycie się choreografii do wybranych musicalowych hitów, które poznacie także od strony muzycznej na warsztacie wokalnym.
W tym roku skupimy się na tańcu jazzowym i współczesnym. Zgłębicie podstawy techniki kroków, skoków i obrotów, rozciągniemy się, będziemy rozwijać dynamikę i płynność, plastykę ciała, estetykę i ekspresję. Nie zabraknie czasu na improwizację ruchową.
Ponieważ dla aktora musicalowego równie ważna jest świadomość samego siebie, jaki i poczucie wspólnoty i odpowiedzialności za dzielenie przestrzeni scenicznej z innymi aktorami, będziemy pracować indywidualnie i zespołowo. Z jednej strony będzie to świadomość swojego ciała i ruchu, z drugiej uważne obserwowanie przestrzeni i współpraca z naszymi partnerami scenicznymi, poszukiwanie wspólnego rytmu, budowanie dynamiki zgodne z toczącą się akcją. Do tego posłużą nam ćwiczenia w parach, mniejszych i większych grupach, w trakcie których poznamy podstawy partnerowań tanecznych.
Mam nadzieję, że udzieli się Wam radość „myślenia ciałem” na scenie i w życiu codziennym, że rozwiniecie w sobie umiejętność przekazywania emocji poprzez ruch

 

ANNA GWAREK - pedagog i choreograf ŚTM
Choreograf Śródmiejskiego Teatru Muzycznego od samego początku jego istnienia. Absolwentka PPSKAK w Kaliszu na kierunku Taniec Współczesny i magister filozofii. Od 2000 r. jest nauczycielem i choreografem Teatru Tańca CZO w MDK przy Łazienkowskiej w Warszawie, a od 2009 r. również Śródmiejskiego Teatru Muzycznego. Interesuje się przede wszystkim tańcem współczesnym, jazzem, improwizacją, kontaktem improwizacją i szeroko pojętą pracą z ciałem.
Ma na swoim koncie choreografie do dziesięciu musicali wyreżyserowanych przez Antoniusza Dietziusa, a wcześniej także doświadczenie sceniczne jako tancerka. Występowała m.in. w Śnie Nocy Letniej w Teatrze im. Bogusławskiego w Kaliszu, w choreografiach Anny Piotrowskiej, Elwiry Piorun, Jaro Vinarsky’ego, w solowych choreografiach w Budapeszcie i w polsko – izraelskiej "Grze w dybuka", pokazywanej w Jerozolimie, Tel Avivie, Krakowie, Lublinie, na Festiwalu Sztuka Ulicy w Warszawie.
„Musical jest formą do której nie przekonałam się na początku. Poza starymi pełnymi pasji i zabawy filmami muzycznymi z Genem Kelly i Fredem Astaire, musical wydawał mi się zbyt dosłowny, pozbawiony głębszej treści, jawił mi się jako historyjka, która sama sobą nic nie wnosi, jest tylko pretekstem do wyjścia na scenę potańczenia i pośpiewania. Potem obejrzałam „Chess” z Idiną Menzel, Joshem Grobanem, „Rudolf: Afera Mayerling” z Wietske van Tongeren i wszystko się zmieniło. Poruszona, oczarowana, mogłam słuchać do znudzenia i zamęczenia całej mojej rodziny kolejnych wykonań, porównywać.
W Śródmiejskim Teatrze Muzycznym jestem choreografem, ale zdarzyło mi się grać role zespołowe w naszych musicalach i sprawiało mi to ogromną przyjemność – duet z Łukaszem Obłąkiem w „Siedzieliśmy na dachu… czyli rzecz chyba o miłości”, rola zespołowa w „Jesus Christ Superstar”, „Skrzypku na dachu”, gdzie mogłam wcielić się w jednego z tańczących Rosjan, drobne zastępstwo w „Spamalocie”. Jednak największa przyjemność wynikająca z pracy w Śródmiejskim, to możliwość słuchania fantastycznych głosów, kontakt z niesamowicie utalentowanymi młodymi ludźmi, pełnymi pasji, to wielki zaszczyt móc im towarzyszyć w rozwoju artystycznym. Dla niektórych z nich taniec staje się odkryciem, drogą do samych siebie, tym co wzbogaca ich warsztat artystyczny, co pozwala zupełnie inaczej istnieć na scenie i umożliwia głębsze wejście w postać, którą grają.”